Η χρησιμότητα του Inverter ή ρυθμιστή στροφών ανελκυστήρα.

Inverter ή ρυθμιστής στροφών ή αντιστροφέας ανελκυστήρα, αποτελεί σήμερα την καλύτερη επιλογή για έναν σύγρονο ανελκυστήρα, αλλά και για την αναβάθμιση ενός παλιού.

 

Τα inverter (VVVF) ή αλλιώς ρυθμιστής στροφών ή αντιστροφέας, παρόλο που υπάρχουν εδω και δεκαετίες,  αποτελούν σήμερα την καλύτερη επιλογή για έναν σύγχρονο ανελκυστήρα, αλλά και για την αναβάθμιση ενός παλιού. Αυτό οφείλεται  στην μείωση κόστους του, καθώς με την συνεχή ανάπτυξη της τεχνολογίας και τις διαδικασίες παραγωγής είναι εφικτό όλοι οι ανελκυστήρες να
αναβαθμίζονται και να επωφελούνται από την χρήση του.

Πίνακας με ενσωματομένο Inverter και απεγκλωβισμό.

Tο inverter (VVVF Variable  Voltage  Variable  Freguency Μεταβλητής Τάσης Μεταβλητής Συχνότητας) είναι μια ηλεκτρονική διάταξη, που στηρίζεται στην αξιοποίηση των ηλεκτρονικών ημιαγωγικών διακοπτών IGBT που ελέγχονται απο μικροελεγκτές. Ο έλεγχος της ταχύτητας περιστροφής και της ροπής γίνεται  με λεπτομέρεια και δυνατότητα πολλών ρυθμίσεων για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στη λειτουργία ενός ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος.

 

Σε περίπτωση απευθείας εκκίνησης (χωρίς inverter) του κινητήρα έχουμε τα εξής μειονεκτήματα :

Μεγάλο ρεύμα εκκίνησης.
Στιγμιαία πτώση τάσης στο δίκτυο
Αδυναμία ρύθμισης της ταχύτητας του κινητήρα.

 

Ρυθμιστής στροφών inverter (VVVF). 

Τα inverter που προορίζονται για χρήση σε εγκαταστάσεις ανελκυστήρων είναι εξειδικευμένα καθώς το φορτίο δεν παραμένει σταθερό. Ο θάλαμος μπορεί να κινηθεί είτε άδειος είτε με άτομα. Η ταυτόχρονη προσαρμογή της τασης V και του ρεύματος I σε συνδυασμό με την συχνότητα f καθιστόυν εφικτή την κίνηση με σταθερή ταχύτητα, αλλά και την ρύθμιση αυτής. Ενας ρυθμιστής στροφών προγραμματίζεται πάντα κατάλληλα για την εκάστοτε εγκατάσταση λαμβάνοντας υπόψιν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα.

 

 

 

 

 

Πλεονεκτήματα

Η μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να φτάσει μέχρι και το 40% στους επαγωγικούς τριφασικούς κινητήρες.

Αύξηση της διάρκειας ζωής των μηχανικών μερών του ανελκυστήρα.

Η ομαλή εκκίνηση και σταμάτημα του κινητήρα μειώνει του κραδασμούς, μειώνει το ρεύμα εκκίνησης. Αυξάνεται η ακρίβεια στάσης στον όροφο. Στους ανελκυστήρες με μηχανή μιας ταχύτητας με το απότομο σταμάτημα και τη μεταβολή του φορτίου στον θαλάμο δεν είναι δυνατό να σταματά με ακριβεία στη στάση.

Μειώνεται η φθορά των φερμουίτ φρένου της μηχανής καθώς το σταμάτημα γίνεται σε συνδυασμο με ηλεκτική πέδηση του inverter.

Aυξάνεται επιπλέον η προστασία του ηλεκτροκινητήρα με επιπλέον συνεχή έλεγχο απο το inverter σε συνδυασμό με τον ελεγχο που υπάρχει στον πίνακα ελέγχου του ανελκυστήρα.

Δυνατότητα απεγκλωβισμού σε περίπτωση διακοπής ρεύματος εφόσον υπάρχει υποστήριξη απο τον πινακα ελέγχου και με την καταλληλη τροφοδοσία του inverter (πχ UPS,μπαταριες).

Αύξηση της ροπής εκκινήσεως και διατήρησή της καθ’ όλη τη διάρκεια της επιτάχυνσης του κινητήρα.

Διόρθωση του συντελεστή ισχύος . Ιδιαίτερα σημαντικό για κινητήρες με μικρή τιμή συντελεστή ισχύος.

Λεπτομερείς ενδείξεις λειτουργίας εξόδου (ανάλογα με το μοντελο).

Comments for this post are closed.